Thems 10 bud

Løbeeksperten Henrik Them har samlet 10 bud.

Kort og godt følg dem 🙂

(teksten lånt her)

THEMS 10 BUD

1. Lad være med at sammenligne dig selv med andre. Du kender ikke deres historie, kun din egen. Løb handler om at blive den bedste version af dig. Hellere være en hurtig skildpadde end en langsom gazelle.

2. Fokuser altid på næste træningspas. Lad være med at kigge længere frem. Det næste pas er altid det vigtigste, du nogensinde har lavet.

3. Indhent aldrig tabt træning. Alle mister et træningspas en gang imellem. Det handler om kontinuitet. Ikke enkelte mistede pas. Glem det, og fokuser på det næste.

4. Lav core-træning. Det er alfa og omega, at du er stærk i dit core, ellers får du aldrig en flot løbestil.

5. Lav udstræk efter træningen. Det handler om at passe på sig selv. Du vasker også din bil, hvis den bliver beskidt efter en lang køretur, ikk’?

6. Skriv træningsdagbog. Det giver dig mulighed for at kigge tilbage på din rejse og langt bedre muligheder for at udvikle dig som løber og desuden håndtere skadessituationer bedst muligt.

7. Undgå alt for meget løb på asfalt. Det er hårdt for kroppen at løbe på asfalt, så tag hellere en tur i skoven. Du kan holde til meget mere træning på blødt underlag – grus, græs og skovstier.

8. Køb nogle ordentlige løbesko. Få testet din løbestil og køb de sko, som er de rigtige for netop dig. Langt de fleste skader skyldes forkert fodtøj.

9. Få sovet nok. Restitution er ekstremt vigtigt. Søvn er nemlig den tilstand, hvor kroppen restituerer bedst muligt.

10. Tænk positivt! Når glæden først er fundet, bliver du afhængig og kan ikke slippe sporten igen.