Intervaltræning 2019

Intervaltræning 2019.

Vi har valgt at lægge de fleste intervaltræninger som omgange ved:

  • Gormsvej
  • Abelsvej
  • Haraldsvej
  • Helvigsvej
  • Eriksvej og lige omkring Hadsundvej til Gormsvej

Du kan nedenfor på kortet se rundturen (1km) og turen fra AMOK, hallen Østre Alle og op til Gormsvej (1.8km).

AMOK intervalrute inkl transport ud fra AMOK og tilbage.

Vi følges alle sammen op til Gormsvej og hjem igen efter intervallerne.

Intervalmodel

Intervaller er 1000m, 1200m og 1400m. Vi løber relativt lange intervaller for

  • at undgå skader ved ikke at løbe maks maks
  • giver faktisk god træning

Der løbes 4-6 intervaller med 2 min pause imellem. Intervallerne løber du i dit 5km tempo. Altså den hastighed du feks vil maksimalt kunne løbe 5 km i.

Målet er forbedring. Vi har allerede (28feb 2019) set at folk har skåren på 10 og 20 sekunder af deres min/km tid. Og så vidt vides er ingen skadet.

  • uge 9: 1000+1400+1400+1400+1000 = 6200m.
  • uge 8: 1000+1200+1400+1200+1000 = 5800m.
  • uge 7: 1000+1000+1200+1200+1000 = 5400m
  • uge 6: 5000 m test omkring Østre Anlæg